Arkiv

Kategorier

Meta

Melatonin 1mg Sana Pharma Medical

bidrar til å redusere innsovningstiden

Melatonin 1 mg i eske med 30 kapsler

Melatonin 1 mg er et kosttilskudd i kapselform. Hver kapsel inneholder 1 mg melatonin, en dose som hjelper til med å redusere innsovingstiden og regulere døgnrytmen. Fås på alle apotek. 

  • Bidrar til redusert innsovningstid

Her kan du kjøpe Melatonin 1 mg

Innhold og dosering

Ingredienser

Fyllstoff: mikrokrystallinsk cellulose: maltodekstrin, gelatin, melatonin. Overflatebehandlingsmiddel: silisiumdioksid, magnesiumsalter av fettsyrer. Fargestoff: E171 (titandioksid).

Dosering

Ta en kapsel 1 time eller tettere opptil leggetid. Ved jet-lag, ta første kapsel ved leggetid første reisedag og noen dager etter ankomst.

Forsiktighet         

Anbefales ikke til barn og unge under 18 år. Ikke for gravide eller ammende. Ved bruk sammen med blodfortynnende legemidler anbefales det å kontakte lege. Anbefalt døgndose (1 mg) bør ikke overskrides. Kosttilskuddet bør ikke brukes som erstatning for en variert kost. Oppbevares utilgjengelig for barn.

Beskrivelse

Hvordan fungerer melatonin i kroppen?

Melatonin er et naturlig forekommende hormon produsert av epifysen i hjernen vår. Produksjonen av dette hormonet er høyest i barneårene for så å avta. Eldre kan oppleve at redusert melatoninproduksjon kan bidra til problemer med søvn. I løpet av et døgn er produksjonen størst i de mørke timene på døgnet og avtar deretter når det er dagslys. Hormonet får oss til å føle oss søvnige og spiller dermed en viktig rolle i vår døgnrytme. Hormonet kan kjøpes i flere varianter, i tillegg til vanlige kapsler. Blant annet finnes hormonet både som spray og depot-tablett. Les mer om hvilke melatonin-produkter Sana Pharma Medical markedsfører her.

Tilskudd av melatonin, for hvem?

Melatonintilskudd anbefales for de som ønsker å normalisere sin innsovningstid eller døgnrytme. Tilskudd kan også anbefales til eldre mennesker som har problemer med å falle i søvn og derfor har en ubalanse i døgnrytmen. Andre kjente årsaker til ubalanse i døgnrytmen kan for eksempel være nattarbeid eller reiser over forskjellige tidssoner, som ofte resulterer i jet-lag. 

Publisert 19. mai 2020
Sist oppdatert 23. september 2021

Disse sidene er ment for helsepersonell