Arkiv

Kategorier

Meta

Melatonin 1mg Sana Pharma Medical

bidrar til normal innsovningstid og døgnrytme

Melatonin 1 mg er et kostholdstilskudd i kapselform. Hver kapsel inneholder 1 mg melatonin; en dose som hjelper til med å normalisere innsovingstiden og regulere døgnrytmen. Melatonin 1 mg Sana Pharma Medical fås i alle apotek – nå uten resept.

  • Bidrar til normal innsovningstid
  • Bidrar til normal døgnrytme
  • Nå uten resept på apotek

Her kan du kjøpe Melatonin 1 mg

Melatonin 1 mg kan kjøpes på alle apotek eller bestilles fra PulsApotek. Da får du Melatonin 1 mg sendt rett hjem i postkassen.

Fås også hos:

Innhold og dosering

Ingredienser

Fyllstoff: mikrokrystallinsk cellulose: maltodekstrin, gelatin, Melatonin. Overflatebehandlingsmiddel: silisiumdioksid, magnesiumsalter av fettsyrer. Fargestoff: E171 (titandioksid).

Dosering

Ta en kapsel 1 time eller tettere opptil leggetid. Ved jet-lag, ta første kapsel ved leggetid første reisedag og noen dager etter ankomst.

Forsiktighet         

Anbefales ikke til barn og unge under 18 år. Ikke for gravide eller ammende. Ved bruk sammen med blodfortynnende legemidler anbefales det å kontakte lege. Anbefalt døgndose (1 mg) bør ikke overskrides. Kosttilskuddet bør ikke brukes som erstatning for en variert kost. Oppbevares utilgjengelig for barn.

Beskrivelse

Hvordan fungerer melatonin i kroppen?

Melatonin er et naturlig forekommende hormon produsert av epifysen i hjernen. Produksjonen av melatonin er høyest i barneårene for så å avta. Eldre kan oppleve at redusert melatoninproduksjon kan bidra til problemer med søvn. I løpet av et døgn er produksjonen av melatonin størst i de mørke timene på døgnet og avtar deretter når det er dagslys. Hormonet får oss til å føle oss søvnige og spiller dermed en viktig rolle i vår døgnrytme.

Tilskudd av melatonin, for hvem?

Tilskudd av melatonin anbefales for de som ønsker å normalisere sin innsovningstid eller døgnrytme. Tilskudd av melatonin kan også anbefales til eldre mennesker som har problemer med å falle i søvn og derfor har en ubalanse i døgnrytmen. Andre kjent årsaker til ubalanse i døgnrytmen kan for eksempel være nattarbeid eller reiser over forskjellige tidssoner, som ofte resulterer i jetlag. 

Publisert 19. mai 2020
Sist oppdatert 14. august 2020

Disse sidene er ment for helsepersonell