Arkiv

Kategorier

Meta

Melatonin NATT Sana Pharma Medical Depottablett

bidrar til normal innsovningstid og døgnrytme

Melatonin Natt er et kostholdstilskudd utformet som depottablett. Tabletten frigjør melatonin over tid. Hver depot-tablett inneholder 1 mg melatonin, og skal tas før leggetid. Melatonin Natt Sana Pharma Medical fås i apotek –  uten resept.

  • Bidrar til redusert innsovningstid
  • Bidrar til normal døgnrytme
  • Frigjør melatonin over tid

Her kan du kjøpe Melatonin NATT

Melatonin Natt kan kjøpes på alle apotek eller bestilles fra PulsApotek. Da får du Melatonin Natt sendt rett hjem i postkassen.

Fås hos:

Innhold og dosering

Ingredienser

30 depottabletter: bindemiddel: mikrokrystalin cellulose, calcium hydrogenfosfat, stearic acid; Ingredienser: melatonin; overlatebehandlingsmiddel: Sepifilm 770; antiklumpemiddel: silisiumoksid.

Dosering

For gunstig virkning på innsovningstiden; 1 tablett (1 mg) før leggetid.

Forsiktighet         

Anbefales ikke til barn og unge under 18 år. Ikke for gravide eller ammende. Ved bruk sammen med blodfortynnende legemidler anbefales det å kontakte lege. Anbefalt døgndose (1 mg) bør ikke overskrides. Kosttilskuddet bør ikke brukes som erstatning for en variert kost. Oppbevares utilgjengelig for barn.

Beskrivelse

Hvordan fungerer melatonin i kroppen?

Melatonin er et naturlig forekommende hormon produsert av epifysen i hjernen. Produksjonen av melatonin er høyest i barneårene for så å avta. Eldre kan oppleve at redusert melatoninproduksjon kan bidra til problemer med søvn. I løpet av et døgn er produksjonen av melatonin størst i de mørke timene på døgnet og avtar deretter når det er dagslys. Hormonet får oss til å føle oss søvnige og spiller dermed en viktig rolle i vår døgnrytme.

Tilskudd av melatonin, for hvem?

Tilskudd av melatonin anbefales for de som ønsker å normalisere sin innsovningstid eller døgnrytme. Tilskudd av melatonin kan også anbefales til eldre mennesker som har problemer med å falle i søvn og derfor har en ubalanse i døgnrytmen. Andre kjent årsaker til ubalanse i døgnrytmen kan for eksempel være nattarbeid eller reiser over forskjellige tidssoner, som ofte resulterer i jetlag. 

Publisert 13. august 2020
Sist oppdatert 17. november 2020

Disse sidene er ment for helsepersonell